Podobno o gustach się nie dyskutuje. Złośliwi twierdzą, że z mężczyznami nie dyskutuje się też o kolorach. I choć może faktycznie nie każdy odróżni fuksję od purpury albo lazur od szmaragdu, wszyscy zdają sobie sprawę, że kolor ma znaczenie. W końcu czerwony samochód jest szybszy, a różowy zarezerwowany dla blondynek. Można to traktować z przymrużeniem oka, choć marketingowcy na całym świecie wiedzą, że to właśnie kolor jest jedną z najpotężniejszych dźwigni handlu, szczególnie wśród kobiet, choć nie tylko. Dziś w każdej branży z dużą pieczołowitością podchodzi się do tematu designu i dopieszcza się każdy jego szczegół. Nie inaczej jest w świecie telefonii komórkowej i wśród producentów smartfonów.
Siła sprawcza kolorów
Kupujemy oczami. Zdarza się to tak samo kobietom, jak i mężczyznom. To dlatego przyciągają nas witryny sklepowe i kolorowe billboardy. Psychologowie mają na to nawet nazwę. To zjawisko określa się mianem „window shopping”. Przejawia się szczególnie u osób, u których zakupy są już nałogiem. Kiedy nie mogą pozwolić sobie na dany produkt, potrafią patrzeć na niego godzinami na sklepowej wystawie. Ale ilu jest wśród nas tych, którzy zachęceni produktami wystawionymi na witrynie, sięgają po nie i je kupują Czy w tej materii kolor ma znaczenie? Ogromne. Często wybieramy produkty wzrokiem. Nie jest tajemnicą, że barwy wpływają na nasz nastrój – ciepłe, wyraziste kolory dodają energii, pobudzają, zimne i stonowane mogą uspokajać i koić. Barwy wpływają także na nasze decyzje i to, na co wydajemy pieniądze.
Nie szata zdobi człowieka, ale smartfon może
Producenci smartfonów dobrze zdają sobie z tego sprawę. Obok pokaźnej ilości opcji telefony muszą mieć też przyciągający design. Liczy się nie tylko kolor, ale i materiał, z jakiego jest zrobiona jego obudowa. Jednym z najczęściej kupowanych gadżetów do telefonów jest etui. Nie bez powodu. Lubimy personalizować swoje telefony, ozdabiać je i wyróżniać. Stąd na rynku coraz więcej wymyślnych kolorów. Cieniowane, lustrzane, mieniące się, matowe, w szerokiej gamie kolorystycznej, od neonów po pastele – wybór jest ogromny. Design ma znaczenie i ma też swoją cenę. Ale atrakcyjny wygląd ma już także smartfon do 1000 złotych.
Designerski smartfon do 1000 złotych
Uwagę lubujących się w wyróżniającym się designie przykuje Samsung M12. Wypuszczony na rynek w I kwartale 2021 roku odpowiada na potrzeby wymagających użytkowników zakręconych na punkcie wyglądu swoich gadżetów. Samsung M12 występuje w trzech charakterystycznych, wpadających w oko kolorach: klasycznej czerni oraz rzadko spotykanym odcieniu zieleni i przyciągającym wzrok błękicie. Taki Samsung do 1000 zł posiada też metaliczne wykończenie z mikrowzorem, zaokrąglone krawędzie i jest niemal satynowy w dotyku. Samsung do 1000 zł wygląda nowocześnie, jest też nowoczesny wewnątrz – duży wyświetlacz, wysoka rozdzielczość, poczwórny aparat i wytrzymała bateria dopełniają szyku.
Artykuł powstał we współpracy z Samsung.